A mindennapi munkánk során gyakran találkozunk a transzferár dokumentációk készítése során, hogy a társaságok a dokumentáció készítésének „költség” szempontjait nem gondolják át alaposan, ezért szeretnénk a közös transzferár nyilvántartás lehetőségeire felhívni a figyelmüket.

A Közös nyilvántartás két részből áll:

1. fődokumentum: a vállalatcsoport összes az Európai Unió valamely tagállamában illetőséggel rendelkező tagjára vonatkozó közös információkat tartalmazza. A harmadik országban illetőséggel rendelkező vállalkozások és az EU-n belüli csoporttagok közötti ellenőrzött ügyleteket is a fődokumentumba be kell mutatni.

2. specifikus nyilvántartás: az adózó és kapcsolt vállalkozása(i) szerződésé(ei)t mutatja be.

Azaz cégcsoportra vonatkozóan, ha az adózó a társasági adóbevallásában ezt jelölte, egy olyan dokumentáció készíthető, melyben minden csoporttagra vonatkozóan megtalálhatóak a transzferárazásra vonatkozó információk, azaz megspórolható a csoporttagokra külön-külön készített dokumentációk készítésének, egyeztetésének költségei, illetve a többszörös adatbázis használat költségei is.