Önkormányzati tulajdonú társaságok transzferárazása vonatkozásában gyakran tapasztaljuk, hogy az önkormányzati tulajdonú társaságok transzferár dokumentáció készítési kötelezettségüknek még mind a mai napig nem tettek teljes körűen eleget, illetve nem ismerték fel, hogy ez a kötelezettségük fennáll, pedig nem csak a törvényi kötelezettség miatt érdemes ezt az adózási részt kielemezni a társaságoknak, hanem szervezeti átalakítások, cégcsoport szintű döntések meghozatalakor is nagy segítséget nyújt.
Az önkormányzati tulajdonú társaságok esetén a közhasznú nonprofit társaságoknak nincs transzferár dokumentáció készítési kötelezettsége, azonban a kapcsolt ügyletek szokásos piaci áron való elszámolását biztosítaniuk kell nekik is.
Fontos kiemelni, hogy az önkormányzati tulajdonú társaságok, cégcsoportok estén is fontos a központosított szolgáltatások kialakítása, a transzferár elszámolási modell elkészítése, mely szervezeti és költség szempontból is előnyöket rejthet magában, illetve feltárásra kerülhetnek ezáltal olyan adózási tartalékok, melyek kihasználatlanul maradtak idáig.
Így az önkormányzati cégcsoport adózása is optimalizálható, illetve megtakarításokat lehet elérni, természetesen emellett nem elfelejtkezve a transzferár dokumentációs kötelezettségről, illetve belső transzferár politika kialakításáról, mely egy jó kiinduló pontot nyújt egy költség megtakarító átszervezéshez, de akár adózási előnyök kihasználásához is.
A központosított szolgáltatás-modell révén, illetve a transzferár dokumentáció révén az egyes önállóan működő önkormányzati cégeknél fennálló duplikált tevékenységek kiszűrhetőek és egy cégbe szervezhetőek, megtakarításokat elérve ezáltal a társaságok számára, illetve a veszteséges társaságokból gyakran nyereséges társaságok lesznek.
You must be logged in to post a comment.