A védjegy nagyon sok társaság esetében előfordul, azonban ezeknek a nemzetközi társaságok közötti átadása és ezzel együtt a védjegyek transzferárazása az egyik legérdekesebb kérdés. A védjegyek lehetnek termékekre vonatkozóan különbözőek, vagy takarhatnak csak egy, a társaságok által forgalmazott márkát is.
Az egyik legfontosabb teendő a védjegyek transzferárazása kapcsán a védjegy bejegyzésének leellenőrzése, ugyanis az átterhelt díjak alapját ez képezi. A védjegy fenntartásának minden esetben van egy éves fenntartási díja, így ez képezi a költségallokáció alapját, illetve sokszor az adott védjeggyel védett termékek piacon való értékesítése is meghatározó lehet, azaz ebből kiindulva, jutalékszerű kifizetés is lehetséges a védjegyek esetén.
Az adóhatóság is hangsúlyozza, de több fórumon is elemezték már a szakértők, hogy a cég nevének használatáért nem lehet úgynevezett védjegy típusú márkanév használati címen díjat szedni, ugyanis ez a cégalapítás egyik eleme volt. Azonban ebbe a csapdába már nagyon sok társaság beleesett, mely esetekben alapvetően arról volt szó, hogy egy logó, cégnév köré kiépített technikai vagy egyéb know-how átadása történik, így ennek a transzferár szempontú beárazására kell figyelemmel lenni.
You must be logged in to post a comment.